zondag 22 juni 2014

diepte interview

Kunt u zichzelf misschien voorstellen en wat over uzelf vertellen?

Mijn naam is Vincent Houten, 41 jaar en ik woon in Amersfoort. Ik ben getrouwd en ik heb drie kinderen. Ik werk al zeven jaar bij Imtech, waar ik het erg naar mijn zin heb. Bij Imtech werk ik onder de afdeling marketing & communicatie. In mijn vrije tijd sport ik zo’n 2 á 3 keer in de week en besteed ik veel tijd aan mijn vrouw en kinderen.


Wat is Imtech voor een bedrijf en wat bieden zij?

Imtech is een Europese technische dienstverlener op het gebied van elektrotechniek, ICT en werktuigbouw. Deze combinatie maakt het mogelijk totale technologische oplossingen aan te bieden. Wij bieden integrale en multidisciplinaire totaaloplossingen die leiden tot betere bedrijfsprocessen en meer rendement voor klanten én aan de klanten die zij op hun beurt bedienen. Daarnaast bieden wij oplossingen die bijdragen aan een duurzame samenleving, bijvoorbeeld groene technologie en technische oplossingen op het gebied van energie, milieu, water en mobiliteit.


Ik had begrepen dat Imtech in een groot deel van Europa actief is, klopt dat?

Ja, zeker. Imtech heeft een brede geografische spreiding. Ons bedrijf is actief in de Benelux, Engeland, Ierland, Spanje, Turkije, Duitsland en een groot deel van Oost-Europa. Wij zijn een erg welvarend en ambitieus bedrijf wat zich in een korte tijd snel heeft uitgebreid.


Heeft Imtech een ‘missie’ of een bepaald streven?

Ja uiteraard. Imtech is heel erg gericht op technologie. Technologie biedt oplossingen voor wezenlijke maatschappelijke vraagstukken op het gebied van energie, milieu, fijnstof en water. Maar technologie draagt ook bij aan het verbeteren van de mobiliteit, een betere zorg, het onderwijs, op het gebied van veiligheid, in researchlaboratoria en onderzoekscentra, in de farmacie, bij de ontwikkeling van schone en veilige auto’s en in de markt van voedselproductie. Imtech ontwikkelt integrale technologische oplossingen die bijdragen aan een duurzame, leefbare samenleving. Kortom: Technologie is niet meer uit onze samenleving weg te denken.
 

U zei dat u al zeven jaar werkzaam bent bij Imtech. (Nog steeds) met plezier?

Absoluut. Ik heb het erg naar mijn zin bij Imtech. De laatste jaren gaat het steeds beter met ons bedrijf en dat is fijn omdat je daar zelf ook natuurlijk je steentje aan bijdraagt. Ik vind het uitdagend om problemen op te lossen voor klanten, en als het uiteindelijk lukt, dan is het erg leuk en ben ik trots. Ik heb een erg brede functie wat heel dynamisch en afwisselend is. Dat maakt mijn job ook erg leuk vind ik.

 

Kunt u uw precieze functie omschrijven binnen het bedrijf?

Ja natuurlijk. Ik werk dus binnen de afdeling marketing en communicatie. Dat is een erg brede afdeling en ik heb dus ook behoorlijk afwisselend werk wat ik erg leuk vind en wat bij mij past. Binnen het bedrijf ben ik het eerst aanspreekpunt voor klanten die ik dan moet doorverwijzen naar overige afdelingen. Ik help en begeleid klanten in het maken van zijn of haar keuzes. Ook informeer ik klanten over goederen en diensten binnen ons bedrijf. Ik moet dus alles van het bedrijf weten en wat er allemaal gedaan wordt. Ook beheer ik de social media van ons bedrijf, dus de Facebook- en Twitter pagina’s. Ook plaats ik zo nu en dan filmpjes op Youtube binnen over ons bedrijf. Dat zijn dan met name informatieve filmpjes voor klanten. Daarnaast schrijf ik teksten en/of blogs voor onze website. Een erg pittige maar leuke job dus!
 

Hoe ziet u de toekomst voor het bedrijf?

Ik zie de toekomst erg positief voor ons bedrijf. We hebben de afgelopen jaren flinke stappen gemaakt, we hebben nu in maar liefst 25 landen vestigingen en we beschikken over een wereldwijd netwerk met 80 steunpunten langs alle belangrijke scheepvaartroutes in en buiten Europa. We werven steeds meer klanten en we zijn nog steeds bezig met uitbreiden. Ja, het gaat erg goed en daar ben ik stiekem ook een beetje trots op.


En voor uzelf?

Zoals je nu al weet heb ik het erg naar mijn zin bij Imtech en gaat het goed. Thuis gaat het goed en mijn vrouw en kinderen zijn nagenoeg gezond. Ik heb niks te klagen, dus zoals het nu gaat, wil ik het ook graag houden. Gewoon lekker stabiel, alles gaat lekker. Niet iedereen kan dat zeggen, dus ik behoud liever wat ik heb en als er wat anders op mijn pad komt dan zie ik dat vanzelf wel, nu ben ik gewoon werkzaam voor Imtech en daar ga ik voorlopig ook niet weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten